Sunday, October 6, 2013

Wish Birthday Yang Mengharukan

Assalamualaikum. Jawab sayang, tak jawab dosa. Bak katanya Maria Elena. I'm officially 21 year old right now. So, thank kat kawan2 yang dah wish tu, memang semua buat aku terharu. Sebab aku tak jangkakan pon, mane tak nya, awal2 lagi aku dah hide birthday information dekat facebook. Tak nak orang wish kan.. Hahaha Memang sejak azali lagi perangai aku cam gini agaknya kan..

Dalam banyak2 wish, yang mengharukan aku adalah wish daripada geng2 masuk air. Seriously, semua gadis2 geng masuk air, berjela2 karangan yang diaorang bagi kat aku. Sampaikan aku terkedu tak tau, camne nak buat ayat nak balas balik apa yang dah dieorang luahkan. Hurm, dah jauh ni barulah semua nak adakan sesi luahan hati dan perasaan kan. Selama ni, nak cakap sayang kat kawan sendiri pun, punya la payah. Nie kan pulak, nak cakap lebih2. Tinggi sangat keegonya ye. hahaha..

Nur Fasihah Zukifle. Sanggup edit2 gambar segala bagai, pastu letak pulak wish kat situ. Sanggup pulak nak tunggu jadi orang first yang wish, sampaikan terawal wish pon ada. kah kah Jam aku baru je 11.56, dia dah whatsapp aku siap cakap lagi, " sebelum aku tido..aku nak jadi org pertama yg wish dekat ko..tadaaaaa " die sent gambar. " HAPPY BIRTHDAY GUGURL, bye aku nak tido dah.. Zzzzz " Okey, time tu baru pukul 11.57. Kau memang terexcited ye cheah. Sanggup je kan..




Nur Hidayah Abdullah. Kau ni lagi lah mengharu kan aku sampai orang lagi pon turut sama terharu. Dalam ramai2 women, women ni lah yang paling payah nak tengok perasaan dia, paling payah nak jangka perasaan dia. Sebab dia macam takde perasaan pon ada. Kah kah kah Cara dia wish tu memang menyayat hati da, tapi still gak ada ayat keras kepala dia kat bawah tu. Kau memang tak berubah kan dayah. hahaha..

Aku yang bendul or kau yang kwanghajo tak ingatkan aku balik yang sedia ada pelupa. Punya lama bergayut cemane aku boleh tak sedar kau dapat free call haha penangan gosip punya pasal. Sempena hari tua kau ni aku nak ucapkan selamat hari lahir yang ke 21. Semoga panjang umur, dimurahkan rezeki, dipermudah segala urusan. Terima kasih sebab sudi jadi kawan, sahabat, musuh, geng gosip, geng ketawa dan menangis. Terima kasih sebab selalu bagi kata-kata semangat bila aku hampir jatuh. Dan yang paling penting aku berterima kasih kepada Allah sebab kurniakan kau sebagai sahabat aku. Aku doakan kau sentiasa berada dibawah keredhaan-NYA, menjadi insan yang berguna, anak yang solehah dan membawa kebahagiaan kepada orang lain. Semoga persahabatan kita kekal selamanya, dunia akhirat. Kita sama-sama harus kuat menempuh cabaran dan ujian yang tiba dan bakal tiba untuk menjadi hamba yang bertakwa. Never give up! and just be the way you are. Let nothing change you except for the better. Aku sayang kau ! 

P/s: Sebab aku takde kredit so aku taip je semua kat sini. Kesah pulak aku kan





Nor Khalilah Kamarudin, okey yang ni version lemah lembut gitu. Dalam ramai2 geng masuk air, aku rasa yang ni memang kena jaga elok2, dah macam budak kecik da gamaknya. hahaha Dan as we know, dia tersangat la sensitif, so memang kena jaga elok2. Tapi memandangkan kami dah berjauhan, dia kena la belajar jaga diri dia sendiri. Hahaha ..

Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan sahabatku, Nur Ashila Binti Zakaria, Allah selamatkan kamu. First of all, shil, sy ,mntk maaf sbb lambat wish sbb semalam busy dk study, tgk2 pukul 1 lebih dh. Tu ingat nk wish lepas class. Ni baru hanis class. L Selamat hari lahir deh. Semoga shil panjang umur, di murahkan rezeki, happy sokmo and Berjaya dunia akhirat. Amin. Hope persahabatan kite kekal. Even tk mcm dulu lg, tp klau ada masa terluang sy akan contact shil k. Sy mintak maaf sbb tkleh bt surprise mcm gee and dhia bt dkt shil hari ni. Busy and tak da duit L Ape la kwn mcm ni kn. Hmm. Ingt dulu kenangan kte dgn geng masuk  air, masa shil sakit, sy btol2 risau and masa kte same2 smbut bday. Happy sgt masa tu. Seyes rindu L Sgil, jaga kesihatan molek deh, jgn sakit2 lg. Klau ada pape, msj la, wechat pn blh. Nt keluar sesame k. Nk jgk bg hadiah dkt shil, tp lambat siket l. Lastly, i wish you all the best, Muuaahhhh, love and miss you so much.




Nur Amyra Mohamad. Kau memang kan my. Wish2 aku sambil tu kau mengutuk aku sama kan? Hahaha Part jodoh bersama siapa tu, kena hide la, bahaya nanti.  Si my ni sepatutnya jadi rumet aku, kuasa Allah kitaorang bertukar bilik dan menjadikan aku bertemu dengan Khalilah, Cheah, Bella, dan mencetuskan geng masuk air. hehehe..

  • Ashila! Maaf bru nk wish..siyes ak bz smpai xmmpu pgng fon..wish u all da bez in life..dnia dan akhirat..kjr impian mu even pnuh cbran n liku2..smoga mnjd ank solehah, mndpt baraqah dnia akhirat..sntiasa dlm rhmatNya..ak mybe xslalu dgn mu,n xlyk dgelar kwn yg baik tp ak hrp ak mmpu jg pshbtan ni smpai bila2..in sya allah..kje elok2, n smoga rzeki kau mlimpah ruah..ak mntk maaf slh slp ak slme kita knl..baik bruk ak..thanks utk slame ni..ayt2 gila kau,ayt perli,ayt pepon,ak ucpkn time kasih..yg buat ak kdg2 tsedar dr mmpi palsu..thanks tiap2 hr g kls bsame,group bsame,mkn mnum bsame..n penah tdo bsame..kngn2 yg xkn ak lpe..ak doakn jdoh mu bsame ** ,jdoh yg baik2,jdoh yg mmpu jga n bmbg mu smpai ke syurga..ak mntk maaf slame ni taw,.slmt hr jd sahabat..ak syg mu even kdg2 mu ni annoying,hahaha..thanks for all..wish u have a blast life..ak syg mu..syg pshbtn kita..bhrp ade rzeki utk kita jmpe lg..in sya allah..take a good care..





Btw, memang tak di jangka ramai yang wish. Terima kasih sangat, terharu sangat2. Yang celebrate pon ada, si Dhia dengan Gee. Celebrate kat mc'd, nak bergambar pun sampai kecoh2, korang memang kan. Memang kami menjadi perhatian ramai waktu tu. Btw, thank for the cake. Macam tau2 je favourite kek aku tu kan..





Dan ! Dan kepada MIRR, geng masuk air jugak kan? Asenya wish dari dia lah yang aku rasa paling2 haru sampai nak nanges aku rasa. Dan rasanya tak perlu kot nak story2 kat sini. Biar lah aku dan Allah je mengetahui nya. Ok, yang ni poyo. hahaha Terima kasih la banyak2 ye MIRR..

Rasanya kita tak boleh nak aspect yang orang akan wish birthday kita bila dah sampai masanya. Sebab yela, manusia ni bukannya 100% otak dia nak kena ingat birthday manusia yang lain. Ok la, bagi yang jenis yang mementingkan tarikh2 penting ni mesti akan cakap, " benda tu penting ok? kalau dia ingat birthday kita, mean dia hargai kita " okey, kalau tak ingat tak hargai lah? I don't think this is the point. Manusia ni kadang2 diaorang busy sangat, sampaikan tarikh pon tak ingat. Come on la, ni bukannya zaman sekolah rendah yang confirm2 kena tulis tarikh dan hari kat atas masa nak buat latihan. Kan? So, bagi aku takpela, kalau korang tak dapat nak ingat pon sebab, kerja korang bukannya duk hafal2 tarikh2 birthday orang kan. Dan aku anggap, diaorang maybe ingat, tapi kadang2 terlepas tarikh tu baru la nak perasan, yang , eh, birthday kawan aku lah. Alamak macam mana aku boleh lupa ni. Kalau yang kita awal2 da perasan, confirm2 kita akan take note, ok, minggu depan, hari ahad, birthday si minah, okey, sampai je hari ahad, kalau korang ingat ok la, de yang macam blur2, ok, tahun depan baru ingat balik agaknya. hahaha yang tu aku lah kot. Sekian, Adios !

No comments:

Post a Comment