Sunday, May 11, 2014

Tabahnya Wanita




Assalamualaikum. Lama betol aku rasa tak update blog ni. Dah nak masuk pertengahan tahun baru dah. Teruk nau perangai kan. Busy mengalahkan pm. hahaha Actually, aku rasa malas taap gaban untuk on9 pakai laptop sebab laptop aku nak kena masuk wad da sepatutnya. Dah 4 tahun pakai tak pernah pegi format pun. Nanti dah kaya aku format kau wahai toshibaku okey. Jangan merajuk2 dan jangan sedih2 tau..

Dan untuk hari ini aku ade satu story yang aku rasa aku kena updatekan di sini untuk aku baca balik one day nanti sebagai pengajaran untuk aku atau orang terdekat aku. Ecehhh betoi lah. Dua hari semalam masa aku jaga hotel wardah yang tetiba full room lak kan sebab HUSM de wat interview, datang sorang akak ni nak check in bilik single. Masa nak buat bil tu tanya la dia,  " cik ke puan? " Dia pun jawab, " puan, tapi sorang je "  Aku rasa ayat dia macam pelik sikit tapi aku malas nak banyak soal sebab nampak akak ni macam tak ramah je kan. Malam tu masuk dia nak masuk bilik nampak la husband and anak dia naik sekali. Aku macam, lahh, dah kawen rupanya. Anak dah macam taska kot..

After tu dia datang la tanya de cermin ke tak, pastu sempat cakap sikit2 ngan dia. Tanya la dia datang interview jugak ke kan. Pastu dai cakap tak, ade keje sikit. Tanya la dia husband ngan anak akak tidur mana. Dia cakap tidur rumah mak dia. Aku macam oh pelik. Maybe akak ni de keje dekat2 ni kot kan. Busybody pulak keje aku ni kan. Biar la akak tu, kau sibuk asal ek shila??

Keesokkan pagi akak tu call aku cakap nak tambah bilik, aku cakap ok la. Terpaksa la aku tidow hotel malam tu sebab takut gak akak ni takut sorang2. Dia dala pompuan kot. Bilik semua dah check out. Bilik pun tak kemas lagi yang da check out, so aku tak bukak la hotel arini tok orang check in ke hape. Lepas maghrib tu aku pegi then mesej akak tu cakap aku dah kat bawah untuk buat bill kan. 

Masa aku turun nak order makan kat bawah, nampak la akak tu tengah makan sorang2. Tegur la dia sambil2 tunggu order ni. Pastu eh bole jadi kawan pulak kan sambil2 duk borak tu. Yang aku ingat mula2 nak makan kat bawah pun tak jadi sampai makan terus kat situ. Nama akak tu kak ain. Tanya dia tujuan dia datang sini kan. Sebab dia cakap dia datang dari KL. Dia cakap dia datang sini sebab de kes makhamah. Aku punya tanya " akak polis ke " . Dia cakap tak. Kes masalah rumah tangga. Okey, aku terkedu. Kenapa aku bangang sangat jadi peramah ni. Kang tak pasal2 wat akak tu stress. Tapi sape tak kenal aku, blur2 pegi tanya lagi, habis yg semalam tu sape? Dia cakap anak ngan laki dia. Aku cakap la, nampak ok je. Dia cakap la, memang kitaorang okey, bercerai cara baik..

Aku punya tak percaya, selalu aku tengok kat tv je problem macam ni. Sekali dengar betol dari2 telinga aku ni. Tapi yang aku respect dengan akak ni, dia punya rilex bercerita kat aku tu macam, eh tabahnya akak ni. Ade gak bagitau dia camtu, dia cakap, memang ar tabah, cuba kalau sorang2. Okey, aku memahami. Akak ni cakap dieorang kawin dah 5 tahun, tapi macam dah tak serasi dan akak ni mintak cerai. Husband dia taknak lepas sebenarnya, tapi sebab akak ni selalu mintak so ex husband dia terpaksa lepaskan. Akak ni adalah citer pasal problem kenapa dia mintak dilepaskan. Dan aku tak nampak sangat akak ni salah ke apa, dan kes ex husband dia pon tak berat gak, tapi mungkin akak u dah tak sanggup ke kan. Yang penting ayat dia aku ingat. " Mungkin kalau jodoh akak dengan dia kuat, kami akan kembali balik, tapi untuk akak carik penganti kawin dengan orang lain akak rasa fobia jugak la "

Seriously, aku bangga dengan akak ni. Kagum sangat2 bila hak penjagaan anak dia tu pun ex husband dia yang ambil. And malam tu, dia siap ajak tidur bilik dia lagi. Memang sakan la kami berstory2 kan. Akak ni memang terbaik la borak2 ngan dia. Aku ingat lagi, dia suka bahasakan diri dia "kita" Tadi pun dia dah check out balik kl pon ngan ex husband dia. Tapi dia duk belakang la, anak dia kat depan. Aku suka tengok akak ni, borak2 dengan dia semalam sampai ttdow. Pastu masa dia nak check out pagi tadi, dengan aku tak mandi ni dia peluk2nya aku. Eh segan tau kite. hahahhaa  

Conclusionnya, aku kagum sangat dengan akak ni. Walau dia dengan ex husband dia bercerai, dieorang masih lagi bole berbaik leklok. Aku harap akak ni tabah. Dan aku sentiasa doakan yang terbaik untuk akak ni. Kalau jodoh mereka kuat, biarlah mereka bersatu balik dan masalah mereka dapat diselesaikan. Akak ni datang settle hal cerai dia kat sini sebab kat sini cepat, kat kl lambat katanya. Tapi memang aku respect akak ni. Rasa macam kejab je dapat borak ngan dia. Datang KL nanti mark dah nak jumpa akak ni lepak sama2, serius best lepak dengan dia. Semoga akak lebih tabah mengharungi hidup baru. Fighting !



             
               

No comments:

Post a Comment